Elektroniczne systemy do ewidencji czasu pracy

Ewidencja czasu pracy jest tak określonym prawem obowiązkiem każdego pracodawcy, jak i narzędziem, dzięki któremu będziemy w stanie odpowiednio rozliczyć pracowników. Papierowa lista rzadko się sprawdza – pracownicy mogą przecież oszukiwać, a w razie sporych firm jest powodem naprawdę poważnych problemów. Jak ich uniknąć? Najlepszym rozwiązaniem z pewnością będą komputerowe systemy do ewidencji czasu pracy. Zachęcamy do przeczytania tekstu, w którym wymieniamy ich dobre strony oraz wykazujemy, iż sprawdzą się w każdym zakładzie.

Elektroniczna ewidencja czasu pracy – atuty

Najważniejszą mocną stroną elektronicznych systemów ewidencji czasy pracy jest na pewno funkcjonalność – kierownictwo nie ma obowiązku zliczać informacji z dokumentów, gdyż wyręczy ich w tym komputer. W dowolnym momencie możemy też dojść do ciekawych dla nas informacji i sprawdzić, jak ekipa dba o powierzoną im pracę. Takie narzędzia ograniczają oprócz tego możliwości manipulacji – szczególnie, kiedy wzbogacimy je o kamerę. Ustrzeżemy się dzięki temu sytuacji, kiedy za pracownika melduje się inna osoba.

Elektroniczna ewidencja czasu pracy – o co chodzi?

Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest możliwa dzięki specjalnym czytnikom sczytującym wejście czy wyjście z pracy. Dzieje się to z wykorzystaniem breloczków, które po przyłożeniu do terminalu przesyłają do niego właściwy sygnał. Pozyskane w ten sposób dane są przesyłane do programu, a do niego kierownictwo może zalogować się nawet za pośrednictwem biurowego komputera.