Najpopularniejsze domeny w Polsce

Nowoczesne przedsiębiorstwa nie mogą działać bez odpowiednio wykonanej witryny www, która będzie potrzebna także dla osób przeprowadzających indywidualne zlecenia. Bez niej zdobycie kolejnych kontrahentów będzie niemożliwe, a to wiąże się rzecz jasna ze zdecydowanie mniejszymi zarobkami. Strona internetowa powinna być rzecz jasna wygodna i przyciągająca wzrok, ale poza tym bardzo ważna jest też domena, która do niej prowadzi. Rezerwując domenę warto postawić na frazy kojarzące się z charakterem firmy i zapadające w pamięć. Jak jednak wybrać domenę? O czym wiedzieć przy jej rezerwacji? Na usługi jakiej firmy warto się zdecydować?

Które domeny okażą się najbardziej odpowiednie?

Główny człon domeny, jak już napisaliśmy, wpływa na ilość odwiedzin strony – chętniej wyświetlane są te, do których prowadzą chwytliwe adresy. Sama domena może również częściowo wpływać na wyniki witryny w Google – dobrze więc zadbać o to, by wiązała się z charakterem sektora, w którym funkcjonuje firma. Najczęściej rezerwowane w Polsce domeny to rzecz jasna nadal „.pl”, „.biz”, „.com” czy „.org”, jednak niekiedy dobrym rozwiązaniem będzie rzadziej spotykana domena – między innymi dla rozgłośni radiowych dobrze sprawdza się „.fm”, przypisana urzędowo do Mikronezji, zaś telewizyjnych – należąca do Tuvalu domena „.tv”.

Dodatkowe oferty przy rezerwacji domeny

Firmy nieposiadające własnej serwerowni najlepiej postąpią rezerwując domenę w firmie świadczącej również przestrzeń serwerową. Dzięki temu ustrzeżemy się problemów w związku z przypisaniem adresu, a często również otrzymamy atrakcyjne rabaty. Wybierając pakiet warto sprawdzić jego cechy. Jeżeli prowadzimy niedużą witrynę, nie powinniśmy zamawiać dużego pakietu – duża część zasobów nie zostanie użyta. Jeżeli natomiast nasza strona jest często odwiedzana, nieduży pakiet może okazać się nieodpowiedni, co będzie objawiało się wolnym generowaniem. W wyborze najlepszego pakietu z pewnością wspomoże nas specjalista z firmy hostingowej.