Badanie wizerunku i świadomości marki – sprawdź co sądzi klient

Sukces naszej marki zależny jest od efektywności opracowywanych przez nią kampanii promocyjnych. To za ich sprawą możliwe staje się zdobycie kolejnych kontrahentów i, tym samym, zwiększenie przychodów firmy. Aby jednak dały spodziewane rezultaty, konieczne jest częste sprawdzanie ich efektywności. Nie jest to proste – nie sposób uporać się z tym nie posiadając odpowiednich kwalifikacji oraz dostępu do dedykowanych narzędzi. Z tego względu dla przedsiębiorcy istotne musi być regularne przeprowadzanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym więc one polegają? Jakie informacje osiągniemy dzięki tego rodzaju analizom? I, co najważniejsze, jakiej agencji je powierzyć?

Zasady badania świadomości i wizerunku marki

Wykonując badanie świadomości i wizerunku marki dowiemy się, jak nasza marka jest odbierana przez kupujących. Badanie tego typu skupia się na takich wskaźnikach jak świadomość top of mind, świadomość wspomagana oraz świadomość spontaniczna. Oprócz tego badanie świadomości marki pozwala na poznanie skojarzeń konsumentów i porównanie najważniejszych cech marki. To wszystko zdecydowanie ułatwia planowanie przyszłych strategii reklamowych oraz, co najistotniejsze, w niemałym stopniu zwiększenie ich efektywności.

Komu powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?

Jak nietrudno się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie odpowiednie rezultaty tylko wtedy, gdy zostanie przeprowadzone przed doświadczonych specjalistów. Dlatego powinniśmy dobrze przeanalizować decyzję o wyborze agencji, której zlecimy tę pracę. By uniknąć pomyłek, dobrze zawczasu sprawdzić realizacje danej agencji – to, jakie firmy wybrały dotąd jej usługi dużo mówi nam o ich klasy i jest zapewnieniem, iż rezultaty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią opracowanie albo modyfikację strategii reklamowej.