Podstawowe informacje o filtrach Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na serwisy internetowe, które są stworzone niezgodne z opracowanymi przez Google wymogami dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa rodzaje filtrów – filtr ręczny albo filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Zdecydowanie zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu pamiętanie o standardach, stworzonych przez Google.