Superfood po polsku – soki z kwaszonych buraków i kiszonej kapusty

ekologiczny sok z buraków kiszonych

Kwaszone warzywa wykorzystuje się w polskiej kuchni od wieków. Ostatnio jednak raz za razem wspomina się także ogromne zalety prozdrowotne soków z kwaszonych warzyw, w szczególności z kapusty i buraków. To prawdziwy tzw. superfood, który współcześnie często pojawia się na półkach sklepowych w sekcjach z żywnością ekologiczną.

Sok z kiszonej kapusty – czy należy go spożywać

Prawdopodobnie większość z nas będąc dzieckiem pił sok z kiszonej kapusty. Nasze babcie samodzielnie kwasiły kapustę na bazie przekazywanych w rodzinie przepisów, a po wykorzystaniu kapusty raz za razem podawały swoim wnusiom szklaneczkę z sokiem, wyjaśniając, że napój jest cierpki, ale niesłychanie zdrowy. I nie były w błędzie! Sok z kapusty kiszonej to istna bomba witaminowa! Zawiera on znaczne ilości witaminy A, C, E oraz K, a także przeróżne minerały, jak miedź, potas oraz żelazo. Wielu ludzi ma trudności z przyzwyczajeniem się do kwasowego smaku tego soku, niemniej jednak rekomenduje się sięgać po niego regularnie, ponieważ jest on bakterio- i grzybobójczy, usuwa toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu oraz ma dobry wpływ na florę bakteryjną jelit, a to sprawia, iż może wspomagać proces odchudzania. Przede wszystkim zaś pomaga uzupełnić niedobór kwasu askorbinowego, co zwiększa odporność organizmu oraz chroni przed częstymi przeziębieniami. Z uwagi na zawarte w nim żelazo sok z kiszonej kapusty rekomenduje się również anemikom. Naturalnie, nawet tak zdrowego przetworu nie należy nadużywać – wystarczy spożycie nie więcej niż jeden kubeczek soku dziennie.

Sok z kwaszonych buraków – poprawia koncentrację i pozytywnie wpływa na przemianę materii

Drugim lubianym sokiem, który wykorzystujemy od zawsze do gotowania i który spożywamy także jako przekąskę, jest sok z kiszonych buraków. W jego składzie znajduje się masę witamin i ma własności antyoksydacyjne, przeciwzapalne oraz antyseptyczne. Sok ten wzmacnia odporność: zapobiega obstrukcjom, obniża ciśnienie, a równocześnie poprawia koncentrację. Chociaż buraki charakteryzują się pokaźną zawartością cukrów, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i może być spożywany przez cukrzyków. Nie zaleca się jednak jego konsumpcji kobietom karmiącym piersią i w ciąży, jak również osobom cierpiącym na reumatyzm bądź choroby nerek.

Jeżeli nie masz czasu, by przygotowywać soki z kwaszonych warzyw samemu, możesz zakupić je w ulubionym markecie albo zamówić online na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że soki tego rodzaju trzeba magazynować w chłodzie.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Dane:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]