Co zyskasz dzięki dobranym fotelom biurowym?

Po całym dniu spędzonym przed komputerem może nam dokuczać ból kręgosłupa. Szczególnie istotne oczywiście są ćwiczenia, nawet nawet to nie pomoże, kiedy przed biurkiem siedzimy na niewygodnym fotelu. Dlatego nie powinniśmy szukać oszczędności na fotelach biurowych – dają wszak pewność tego, że plecy będą wypoczęte. Fotele biurkowe wpływają także na samopoczucie załogi – ich właściwe dobranie skutkuje wyższą skutecznością i wzrostem produktywności pracowników. Jak więc kupować fotele do biura? Czym może grozić nietrafiony dobór takich foteli?

Fotele biurkowe – pamiętaj o regulacji siedziska i podłokietników

W większych biurach niesłychanie ważna będzie funkcja ustawienia ułożenia zagłówka, podłokietników oraz siedziska krzeseł zakupionych do pracy przy komputerze. Należy wszak mieć świadomość, iż będą na nich siadać ludzie o różnym wzroście – wyżsi mogą skarżyć się na ból pleców po godzinach pracy na krzesłach z źle wyprofilowanym oparciem, niżsi natomiast na ból kończyn dolnych spowodowany zgięciem kolan pod złym kątem. Istotna jest też stabilność danego fotela do biura. Zagwarantuje ją odpowiednia budowa podstawy – najlepiej taka z pięcioma ramionami. Podczas pracy przy biurku pomocne okażą się także podłokietniki, bo zdecydowanie usprawnią pisanie, choć są osoby, preferujące fotele komputerowe bez nich. Z ekonomicznego punktu widzenia wypada zdecydować się na fotele, do których bez komplikacji da się dokupić nowe kółka będące najszybciej psującym się ich elementem.

Nieodpowiedni dobór foteli do biurka – jakie mogą być konsekwencje?

Najczęściej występującymi dolegliwościami biorącymi się z nieprawidłowej pozycji ciała podczas siedzenia za biurkiem będą przede wszystkim bóle kręgosłupa – zarówno na odcinku lędźwiowym, jak i szyjnym. Należy oprócz tego wspomnieć, że schorzenia mogą dotykać również dłoni – zwłaszcza przy braku lub niewłaściwym poziomie podłokietników. Nie zapominajmy również, że nawet poprawnie ustawiony fotel nie zapewni jego użytkownikowi zachowania dobrego zdrowia – siedzenie przed komputerem należy regularnie przeplatać krótką gimnastyką.