Ścieżki rowerowe w Polsce i za granicą

W Polsce buduje się bardzo dużo ścieżek rowerowych, ale i tak nie dorastamy w tej sferze na przykład Stanom Zjednoczonym. Zobaczmy z jakich materiałów muszą być wykonane ścieżki rowerowe, aby były w pełni wygodne dla wszystkich rowerzystów.

Jak powinny być wykonane najlepsze ścieżki rowerowe

Profesjonalnie skonstruowana ścieżka powinna być oddzielnym traktem, po którym odbywa się wzmożony ruch jednośladów, oznaczonym symbolem roweru. W zdecydowanej części polskich miast na ogół zrobiona jest z tzw. polbruku, co może być zdradliwe, gdyż tego typu struktura powoduje częstsze wywrotki. Znacznie bardziej wygodne jest stabilne podłoże epoksydowe. Należy wziąć pod uwagę, że ścieżki rowerowe są niesamowicie często używane, zmagają się z niesłychanym natężeniem ruchu. Najważniejszym ich elementem jest więc zahartowanie na czynniki mechaniczne, oraz szkodliwe warunki klimatyczne (wysoką temperaturę, czy wskaźniki dużo poniżej zera, mocny deszcz, śnieg, zamarzanie).

Jakie są najczęściej spotykane komponenty powierzchni ścieżek rowerowych

Warstwa antypoślizgowa, którą pokryte są profesjonalne ścieżki rowerowe, redukuje zagrożenia i znacznie wpływa na komfort uczestników ruchu. Wykorzystywana jest zwykle na podłożu bardzo stabilnym. Popularna jest również kolorowa warstwa drogowa, której cechy hamujące są wspaniałym pomysłem. Ścieżki zrobione z najczęstszego na naszych terenach polbruku praktycznie nie są tworzone w innych krajach.