Czym są bany i filtry od Google

Prowadzenie rozpoznawalnej strony online wymaga jej ciągłego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla odbiorców i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na portal, kiedy nasze zabiegi wywołują złamanie reguł rzetelnego pozycjonowania. Przyjrzyjmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla strony online?

Ban od Google oznacza najsurowszy rodzaj kary, który może dotknąć portal w sieci. Jest to kompletne wykasowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce poważnie utrudnia prowadzenie interesu. Zwróćmy uwagę na to, że gros użytkowników posiłkuje się Google, więc po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych klientów drastycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwarki, co również negatywnie wpływa na klikalność witryny. Istnieją filtry ręczne – stosowane osobiście przez załogę Google a także algorytmiczne, które zakładane są automatycznie przez specjalistyczne programy.

Czy można pokonać bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za zamieszczanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba najpierw poznać jego przyczynę. Najlepiej przekazać to profesjonalnej firmie SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z banem. Operacja może jednak przeciągać się do pół roku, należy więc trochę poczekać.