Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

jak wybrać firmę SEO

Gdy masz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno po czasie myślisz nad tym, co zrobić, żeby pojawiała się ona pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To oczywiste przecież, iż dziś widoczność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem znaleźć solidną firmę SEO? Zalecamy skorzystać z wskazówek profesjonalistów.

Google doradza, jak znaleźć solidną firmę SEO

Nie można negować, iż cała branża SEO, czyli działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, powstała i cały czas rozkwita zasadniczo wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia innych opcji, jak m.in. Baidu, DuckDuckGo lub Yahoo, nadal liczą się pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto chce zaistnieć w sieci, powinien zapracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest mocna, przeważnie nie jest to proste bez konsultacji z ekspertami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest czymś nowym, i przygotowało krótki instruktaż, jak zatrudnić rzetelną agencję SEO.

Cechy solidnej firmy SEO zdaniem Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, punkt po punkcie tłumaczy, jak poznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy oraz kto stanowi jego największą konkurencję,
  • zdolność szacowania czasu i budżetu potrzebnego do wykonania zakładanych wdrożenia,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych działań, przykładowo poprzez ciągły dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raporty,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie tylko zdobywanie pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy.

Pracownica Google akcentuje też, że rzetelna agencja SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, nieraz dającą większe efekty zazwyczaj po paru miesiącach pracy.