Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Na https://bit.ly/3n01VWf poznasz aktualną ofertę private blog network.

By konsument odnalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i użyteczne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – łatwe zdobywanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO albo dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle wykorzystywane jako jeden z punktów szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Jak zastosować PBN? Proponujemy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym

PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, przydatne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z medycyną, aktualnymi informacjami, prawem oraz doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO