Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może mocno uszczuplić finanse firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.