Wdrożenie certyfikatu SSL obecnie do konieczność

W tym stuleciu kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najpoważniejszych problemów z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze dziesięć lat temu zakupy przez internet były rzadkością, bankowość internetowa raczkowała i nie donoszono co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych firm. Wraz ze wzrostem świadomości, że informacje przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być strzeżone, rozpowszechniło się stosowanie na witrynach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już normę.
Z jakiego powodu certyfikaty SSL są obecnie konieczne?
Dzisiaj większość świadomych użytkowników internetu zanim założy konto w sklepie internetowym, wprowadzi dane do formularza kontaktowego czy dokona zakupu za pomocą karty kredytowej, najpierw weryfikuje czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się charakterystyczna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie sklepu, domu kultury, szpitala, banku, organizacji czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona założony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i przekaże za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL redukują znacznie ryzyko przechwycenia lub zmiany danych przez obce podmioty oraz uniemożliwiają przekierowaniu na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, potęguje zaufanie klientów i komunikuje im o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? To zależy od tego ile domen i subdomen chcemy zabezpieczyć. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL pozwala zabezpieczyć do 100 domen i subdomen. Popularny certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza jedną domenę, sprawdzi się w przypadku niewielkich stron internetowych czy blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest dedykowany dla organizacji pozarządowych, stron korporacyjnych oraz branży e-commerce.
Wdrożenie certyfikatu SSL może wpłynąć na pozycję witryny
Ostatnio znaczenie certyfikatów SSL wzrosło także z innego powodu. Przeglądarka Chrome, która jest w tym momencie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać strony nie posiadające certyfikatu SSL za potencjalnie groźne dla użytkowników (w pasku adresu pojawia się informacja “Niezabezpieczona”). Od tego również czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z niesłychanie ważnych czynników rankingowych, który jest uwzględniany przez algorytm Google podczas określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na podniesieniu szans na osiągnięcie dobrych pozycji przez naszą witrynę, nieważne czy to witryna firmowa czy prywatna, założenie certyfikatu SSL wydaje się niezbędne.